Als ontwerper ben ik heel visueel ingesteld en heb ik eigenlijk geen uitknop als het op creativiteit aankomt. Zodra jij vertelt zie ik kleuren, vormen en beelden voor mij.

En of je nou technische onderdelen, diensten, hummus of body lotion met 100% natuurlijke producten verkoopt, ik ga op zoek naar je verhaal om dat vervolgens te vertalen naar een aansprekende visuele merkidentiteit en huisstijl ontwerp. Jouw doelen en je doelgroep spelen hierin een cruciale rol. Hoewel iedere opdracht maatwerk is, kent het proces een aantal fases.

Fase 1 |  Strategie & concept

Ieder project begint met een intake en briefing. Het kan zijn dat ik je een beknopte vragenlijst stuur, maar meestal wordt alles duidelijk in een intakegesprek. Zaken als je doelgroep, je onderscheidend vermogen en het karakter van je product of bedrijf komen aan bod. We behandelen ook concullega’s en uiteraard jouw wensen. Het kan zijn dat je dat nog helemaal niet scherp hebt en dan help ik je. We bespreken ook het budget en wat de toekomstverwachtingen zijn voor onze samenwerking. Want ik ga graag een langdurige samenwerking met je aan.

Ook inventariseren we wat je allemaal nodig hebt. Ben je op zoek naar enkel een verpakkingsontwerp, of neem je liever het gehele huisstijl ontwerp onder handen?  Vanuit mijn netwerk kijk ik wie ik kan betrekken bij het project. Ik werk met fotografen, filmmakers, visagisten en tekstschrijvers. Zo kan je jouw visuele communicatie in z’n geheel bij mij neerleggen en ontvang je bij fase drie een compleet eindproduct.

Fase 2 |  Ontwerp

Na akkoord van offerte begin ik! Eerst met een marktonderzoek. Hierbij focus ik op sfeer binnen je branche, maar ook op trends en wat je concullega’s goed of slecht doen. Ik onderzoek typografieën, vormen, kleuren, beeldtaal en leg dat onderzoek naast je verhaal om tot een uitstraling en merkidentiteit te komen die past bij jou en je doelgroep.

Als je echt een moodboard wilt dan kan ik die maken, maar liever begin ik direct met ontwerpvoorstellen. Ik lever je twee tot drie voorstellen om de sfeer in kaart te brengen en bespreek die uitgebreid met je. Zo ga je diepere lagen in ontwerpen zien en gaan ontwerpen beter voor je spreken.

Fase 3 |  Uitwerking en oplevering

De visuele stijl die je hebt gekozen werk ik verder uit. Afhankelijk van hoe breed de opdracht is, maak ik de ontwerpen in de uitwerkfase af en gebruiksklaar. Het kan zijn dat ik één enkel ontwerp aanlever of juist voortborduur op het door jou gekozen ontwerp in andere zaken als website, gedrukte materialen en verpakkingsontwerpen.

Denk hierbij aan zaken als 2D visuals van verpakkingsontwerpen, huisstijl handboeken en oplevering voor bijvoorbeeld webbouwers of drukkers. Wil je copywriting ook aan mij over laten? Ik werk met verschillende tekstschrijvers en kan jouw ontwerpen dus aanleveren voorzien van tekst.

Tarieven

Mijn tarieven staan niet online en ik leg je graag uit waarom niet. Ik wil maatwerk kunnen leveren, óók op het tarieven vlak. Sommige klanten heb ik voor een gereduceerd tarief geholpen die nu al jaren mijn klant zijn. Zonder die klanten zou ik er niet zijn. Het menselijke contact zorgde voor een sterke relatie.

Ik heb geen zorgen gehad, het heeft mij weinig tijd en energie gekost om BROER! een nieuw jasje te geven. Thirza is zelfstandig, doet vooral haar eigen ding op een passende manier. Pakt de regie op een professionele manier, koppelt terug waar nodig en stelt gerust wanneer nodig. Een warme samenwerkingspartner en een betrouwbaar, gevoelig en eerlijk persoon.

Mike van der VeldeWIJ ZIJN BROER!

Thirza is superfijn om mee samen te werken. Creatief met design en merk.

Erica Kruiderijen Holland B.V.

Thirza is makkelijk in omgang en levert altijd prachtig resultaat. Ze pusht niet en laat je echt kiezen. Ze kan wel heel enthousiast reageren als je precies kiest wat zij eigenlijk wil dat je kiest.

Ema NajetovicPartner in Werk

Vanaf ons eerste gesprek was er een klik, Thirza wist precies mijn visie, maar dan nog beter, om te zetten van een idee naar iets visueels. Binnen een dag was het eerste concept daar. Door te sparren en door de kennis en deskundigheid van Thirza is er een verpakking ontstaan die aan alle eisen voldoet en er fantastisch uitziet. Gelukkig mag ik Thirza beschouwen als mijn vaste grafisch vormgeefster en hoop nog vele projecten met haar aan te gaan want keer op keer is het resultaat fantastisch. Snel schakelen, spoed, eerlijkheid maar bovenal deskundigheid zijn Thirza niet vreemd.

Frederieke MeihuizenFedde&Kees