Merkidentiteit

Merk·iden·ti·teit: de (visuele) aspecten die zorgen voor onderscheid en herkenbaarheid van jouw merk binnen de markt.

Wil jij een merk dat werkt? Een merk dat direct de doelgroep aanspreekt en de juiste klanten aantrekt? En wil je dat de mensen jouw merk herkennen én onthouden? Als merk- en verpakkingsontwerper zorg ik voor een krachtige merkidentiteit.

De juiste strategie bepalen voor jouw merk

Voor een merkidentiteit ontwikkeld wordt, is het belangrijk dat de strategie klopt. Een merkidentiteit moet namelijk in één keer de doelgroep raken. Is het helder wat de kernwaarden zijn van het merk en wie de doelgroep is? Of heb je nog hulp nodig met het bepalen van de juiste strategie? Ik help jou door middel van een briefing en een uitgebreide vragenlijst. Nog wat dieper gaan? Dan bepalen we de juiste strategie met behulp van een gespecialiseerde strateeg.

Een sterke merkidentiteit

Met een sterke branding straal jij direct uit wie je bent en wat je doet. Een merkidentiteit is hét gezicht van jouw merk. Alle elementen samen zorgen voor een herkenbaar merk waarmee jouw doelgroep zich kan identificeren. Van een huisstijl, logo, toffe illustraties en kleuren tot aan video, fotografie en de tone-of-voice. Heb jij een sterke visuele identiteit? Dan zal jouw doelgroep jouw brand sneller ontdekken, herkennen, onderscheiden én vertrouwen.

Straal met jouw merk direct uit wie je bent en wat je doet”

Ik verzorg een merkidentiteit op maat!

Begin je net of wil je juist door ontwikkelen? Wil jij dat mensen jouw merk herkennen, onthouden en zich met jouw merk kunnen identificeren? Ik verzorg voor jou een merkidentiteit op maat!

Een branding is meer dan alleen een ontwerp van je logo. Je visuele identiteit weerspiegelt in al je uitingen. Het is altijd uniek, opvallend en volledig passend bij jouw doelgroep. Onthouden mensen jouw brand niet en is het merkontwerp niet daadkrachtig genoeg? Dan gebeurt er ook niet veel. Zonde!

Van een sterke merkidentiteit naar een krachtig verpakkingsontwerp

Een visuele identiteit moet staan, het is de basis van jouw merk. Vanuit een merkontwerp ontstaat pas een krachtig verpakkingsontwerp. De merkidentiteit en het verpakkingsontwerp moeten matchen en in verbinding staan met elkaar.

Hieronder presenteer ik een aantal merkidentiteit projecten waar ik in het bijzonder trots op ben.

Jabulani Merkidentiteit

Merkidentiteit

Jabulani Merkidentiteit

Wij zijn Broer

Merkidentiteit

Wij zijn Broer

Merkidentiteit Noy Nuts

Merkidentiteit

Merkidentiteit Noy Nuts

Bistronomie ’t Parkje

Merkidentiteit

Bistronomie ’t Parkje

Filmhuis Alkmaar

Merkidentiteit

Filmhuis Alkmaar

Peau D’Or

Art Directing | Merkidentiteit

Peau D’Or

Merkidentiteit Erica Kruiderijen

Brand Identity

Merkidentiteit Erica Kruiderijen

Wandelvrouw

Brand Identity

Wandelvrouw