Verpakkingsontwerp & merkidentiteit voor Noy Nuts.
Website
Creatie
Logo | Verpakkingen | Folders & brochures | Displays | Website
Voor dit Armeense familiebedrijf mocht ik hun complete merkidentiteit ontwikkelen. Noynuts was op zoek naar een duidelijke brand identity en verpakkingsontwerp.
Belangrijke thema’s waren lekker, gezond en duurzaam. Wat betreft de look & feel van de verpakkingen en merk was ik volledig vrij in. Een ding wel: OPVALLEN! Na een intern (schappen) onderzoek had ik vrijwel gelijk dit idee: stoer, krachtig, lekker black en een tikkeltje soft. Het gebruik van de pasteltinten zorgt voor evenwicht en samenhang in het design. Ieder product wordt verpakt in een duurzame pouch bag met dezelfde stoere uitstraling. Door vervolgens steeds een andere kleur etiket te gebruiken is het voor de consument duidelijk dat het een ander product uit dezelfde lijn is, maar blijven de ontwerp- en verpakkingskosten laag.
Ook de leaf wings op de verpakking geven het duurzame karakter van het bedrijf weer. Deze komen in verschillende varianten terug in al hun uitingen . De pay-off “Noy Love Nature” is ook van mijn hand. Zo heb ik een compleet brand book voor ze kunnen maken waar ze weer jaren mee door kunnen.
De producten zijn binnenkort te vinden bij verschillende verkooppunten. Voor nu zijn de producten online verkrijgbaar.
NoyNuts is een noten, gedroogd fruit en superfoods familiebedrijf gevestigd in Barendrecht. Het is onze missie om gezond, kwalitatief, duurzaam en onbewerkt eten voor iedereen toegankelijk te maken, en hierin investeren wij continu. Ons productassortiment bestaat uit talloze verse noten en notenmixen, gedroogde fruitsoorten, pitten, zaden, maar ook onconventionele snacks zoals zeewiercrackers en gedroogde peulvruchten. Met onze producten willen wij de drempel voor mensen verlagen om gezond en plantaardig te eten – en te snacken. Onze aanpak hiervoor: kleine en grotere porties lekkere en tegelijk gezonde snacks die makkelijk mee te nemen zijn en lang vers blijven!
Ons samenwerkingstraject met Thirza ervaren wij als een match made in heaven: vanaf dag 1 was ze volop betrokken bij het perfectioneren van ons merk en de verpakkingen, wat ertoe geleid heeft dat we een ijzersterke branding neer konden zetten!